23 listopada 2017. imieniny: Adela, Felicyta, Klemens
° I. Podstawa prawna programu wychowawczego szkoły
° II. Działalność wychowawcza
° III. Narzędzia wychowawcze szkoły
° IV. Cele i ich realizacja
° V. Wizja absolwenta Publicznej Szkoły Podstawowej im. I Marszałka Polski Józefa Piłsudskiego w Mogielnicy
Szkoła Podstawowa
w Mogielnicy
tel. +48 48 663-50-15
pspmogielnica@wp.pl
  

I. Podstawa prawna programu wychowawczego szkoły




I. PODSTAWA PRAWNA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO SZKOŁY



Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej 1997

Art.48, ust.1.

"Rodzice mają prawo do wychowania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami. Wychowanie to powinno uwzględniać stopień dojrzałości dziecka, a także wolność jego sumienia i wyznania oraz jego przekonania."



Art.53, ust.3.

"Rodzice mają prawo do zapewnienia dzieciom wychowania i nauczania moralnego i religijnego zgodnie ze swoimi przekonaniami".



Ustawa o systemie oświaty

Art.12

"Publiczne przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja organizują naukę religii na życzenie rodziców, publiczne szkoły ponadgimnazjalne na życzenie bądź rodziców, bądź samych uczniów; po zasięgnięciu pełnoletności o pobieraniu nauki religii decydują uczniowie"



Art.72, ust.1.

"Rzeczpospolita zapewnia ochronę praw dziecka przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacją".

Jan Paweł II homilia do młodzieży

Poznań 3 czerwca 1997 r.

W wychowaniu chodzi głównie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem - o to, ażeby bardziej "był", a nie tylko więcej "miał" - ażeby poprzez wszystko, co "ma", co "posiada", umiał bardziej i pełniej być człowiekiem - to znaczy, ażeby również umiał bardziej "być" nie tylko "z drugim", ale także i "dla drugich".

<<   Listopad   >>
NiPoWtŚrCzPtSo
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

 
MAPA SERWISU
STATYSTYKA